Wielkopolskie Towarzystwo Genealogiczne GNIAZDO

Forum dyskusyjne WTG GNIAZDO
Teraz jest 23 wrz 2019, 02:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 kwi 2019, 15:48 
Offline

Dołączył(a): 21 sie 2017, 19:00
Posty: 128
Witam
Poszukuję aktów zgonu - Stanisława i Agnieszki Galińskich. Powracam z tym tematem, bo liczę, że ktoś/kiedyś ich odnajdzie, bo mi jakoś nie idzie i już nie wiem, gdzie ich szukać. Podam to, co wiem na ich temat. Stanisław urodził się w 1819 roku (parafia Nowe Miasto), a Agnieszka w 1824 roku (parafia Mieszków), ale dzieci rodzą się też w parafii Witaszyce Kiedy ślubuje ich córka (Pleszew) w 1877 roku, to oni już nie żyją i jako ostatnie miejsce zamieszkania podano Chorzew (tak przynajmniej wynika z aktu ślubu ich córki). Bardzo liczę na Waszą pomoc...

Agnieszka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 05 maja 2019, 21:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2009, 17:30
Posty: 3054
polonistka79 napisał(a):
Witam. Poszukuję aktów zgonu - Stanisława i Agnieszki Galińskich. Powracam z tym tematem, bo liczę, że ktoś/kiedyś ich odnajdzie, bo mi jakoś nie idzie i już nie wiem, gdzie ich szukać. Podam to, co wiem na ich temat. Stanisław urodził się w 1819 roku (parafia Nowe Miasto), a Agnieszka w 1824 roku (parafia Mieszków), ale dzieci rodzą się też w parafii Witaszyce Kiedy ślubuje ich córka (Pleszew) w 1877 roku, to oni już nie żyją i jako ostatnie miejsce zamieszkania podano Chorzew (tak przynajmniej wynika z aktu ślubu ich córki). Bardzo liczę na Waszą pomoc... Agnieszka

Chorzew należy do parafii Brzezie.
Sprawdziliśmy zgony od 1857 do 1877 i nie ma tam żadnego wpisu z nazwiskiem Galiński/a.
Pleszew sprawdzony i również odpada jeśli chodzi o zgony.
Przesuwamy się w kierunku Witaszyc.

_________________
Pozdrawiam Danka
w.danka.w@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 05 maja 2019, 22:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2009, 17:30
Posty: 3054
Agnieszko,
będzie bardzo trudno, a to za sprawą tego, że ksiądz i urzędnicy zapisywali Twojego Stanisława Galińskiego, jako mojego Stanisława Golińskiego.

Tutaj masz drugi ślub Twojego Stanisława Galińskiego

Parafia katolicka Magnuszewice, wpis 7 / 1857 [moje indeksy to lata 1800-1834]

Stanislaus Galinski (35 lat) 100% [w akcie pisze wdowiec]
ojciec: Isidorus Galinski , matka: Dorothea
Ludovica Benoszek (21 lat, wdowa) [nie ma w akcie dopisku wdowa]
ojciec: Gregorius Benoszek , matka: Marianna

Ludwika umiera jako Golińska

https://szukajwarchiwach.pl/11/703/0/3/ ... -f0j14RTSw

Czy to "rozgryziemy"? - nie wiem.

_________________
Pozdrawiam Danka
w.danka.w@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 maja 2019, 11:31 
Offline

Dołączył(a): 26 kwi 2019, 18:06
Posty: 73
Mając na uwadze, iż jest to najprawdopodobniej ten sam Stanisław, który mieszkał w Wyszkach to aktu zgonu Agnieszki należałoby zacząć szukać w latach 1855 - 1857 w parafii Kotlin. Może ktoś ma te skany...

_________________
Z pozdrowieniami Maciej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 maja 2019, 12:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2009, 17:30
Posty: 3054
Musar napisał(a):
Mając na uwadze, iż jest to najprawdopodobniej ten sam Stanisław, który mieszkał w Wyszkach to aktu zgonu Agnieszki należałoby zacząć szukać w latach 1855 - 1857 w parafii Kotlin. Może ktoś ma te skany...

W akcie małżeństwa Stanisława Galińskiego z Ludwiką Benuszak podano, że Stanisław zamieszkuje w Wyszkach,
ale Wyszki nigdy nie należały do parafii Kotlin. W księgach Kotlina wymienione są tylko dwie miejscowości tj. Kotlin i Teodoropole.
Regestr Diecezjów i Księga adresowa Mycielskiego podaje dla Wyszek parafię Magnuszewice.

_________________
Pozdrawiam Danka
w.danka.w@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 maja 2019, 15:19 
Offline

Dołączył(a): 21 sie 2017, 19:00
Posty: 128
Witam
Wreszcie coś drgnęło :D Gdyby tak jeszcze znaleźć akt zgonu Agnieszki Galińskiej i Stanisława Galińskiego - to byłoby cudownie.
Dziękuję za informacje.

Pozdr…

Agnieszka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 maja 2019, 15:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2009, 17:30
Posty: 3054
Każdą wolną chwilę szukamy, ale w tym czasie panowała zaraza cholery, więc jest tych zapisów sporo.
Teren się powiększa, Stanisław Galiński jak Sama widzisz należał do dość "ruchliwych" osób.
Być może trzeba będzie pójść w stronę Wałkowa, zobaczymy.

_________________
Pozdrawiam Danka
w.danka.w@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 maja 2019, 20:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2009, 17:30
Posty: 3054
Faktycznie - jak kamień w wodę.

Sprawdziliśmy zgony za lata 1852 - 1875 w Brzeziu, Pleszewie, Kotlinie, Magnuszewicach, Witaszycach oraz Wałkowie i ani śladu za Stanisławem i Agnieszką z Jakubowskich Galińskimi.
Nie mam pojęcia co jeszcze sprawdzać.

Ze związku z Agnieszką z d. Jakubowska w Słupi parafia Witaszyce urodziła się dwójka dzieci:
Bartłomiej 16-08-1849 r.
Jadwiga 14-10-1852 r.

Z drugiego małżeństwa z Jadwigą z d. Benuszak ur. się dn. 26-01-1869 w Prusach par. Witaszyce syn Walenty, który zmarł 05-10-1870 r. w Magnuszewicach (tak jest zapisane, może to były Wyszki?). Sprawdzę jeszcze, czy było więcej dzieci.

_________________
Pozdrawiam Danka
w.danka.w@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 maja 2019, 20:27 
Offline

Dołączył(a): 21 sie 2017, 19:00
Posty: 128
Witam
Danko, dziękuję baaaaaaaaaaaaaaaaardzo za wszystkie informacje. Każda dosłownie na wagę złota. Reasumując, ten mój Stanisław zmarł między 1869 - 1875, tylko gdzie???
Pozdr…
Agnieszka
Będę wdzięczna za wszelkie informacje na temat tych moich Galińskich.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 maja 2019, 21:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2009, 17:30
Posty: 3054
Dzieci więcej nie znalazłam.

Ciekawi mnie zapis w akcie zgonu Ludwiki dot. jej miejsca zamieszkania.
Mixtacki podał: zam. w Trzebinie.
Sprawdziłam księgę ludności Trzebin sygn. 110 za lata 1873 -1890 i ani śladu za Galińskim Stanisławem i Ludwiką.
Chyba trzeba szukać w kierunku Prosny.

_________________
Pozdrawiam Danka
w.danka.w@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 maja 2019, 21:23 
Offline

Dołączył(a): 21 sie 2017, 19:00
Posty: 128
Witam
Czeski film z tymi Galińskimi, to prawda. Myślę, że mógł być jeszcze syn Ignacy (ze związku Stanisława i Ludwiki), ponieważ na poznań projekt jest zapis następującej treści:
parafia katolicka Witaszyce, wpis 3/1888

Ignacy Galiński (23lata)

ojciec - Stanisław Galiński, matka - Ludwika Grzelak (i tu problem, bo właśnie Grzelak)
Karolina Cacek
matka - Katarzyna Cacek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 maja 2019, 21:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 wrz 2013, 07:54
Posty: 526
Lokalizacja: Koszuty / Środa / Śrem
W Archiwum Państwowym w Kaliszu znajduje się księga ślubów z USC Jarocin za rok 1888, gdzie pod nr 12 zapisany jest cywilny akt ślubu Ignacego i Karoliny. Numer na podstawie dostępnego skorowidzu:
https://szukajwarchiwach.pl/11/689/0/6/72/skan/full/olqSSNOVjah8uRDNCycMug

_________________
Pozdrawiam
Wojciech

***


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 maja 2019, 22:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2009, 17:30
Posty: 3054
Sprawdziłam Witaszyce i Magnuszewice - chrzty 1864-1866 i nie rodzi się Ignacy Galiński.
Podejrzewam, że Stanisław z Ludwiką mieszkali poza tymi parafiami.
Ślub brali w 1857 r. a dzieci rodziłyby się tak późno?

W akcie małżeństwa Ignacego z 1888 r. zapisane, że oboje zamieszkali w Roszkówku, on 23 lata, ona 33 lata.
Tam też chyba mieszkał Bartłomiej.

_________________
Pozdrawiam Danka
w.danka.w@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 maja 2019, 11:17 
Offline

Dołączył(a): 21 sie 2017, 19:00
Posty: 128
Witam
Danko, ten Ignacy wcale nie rodziłby się aż tak późno. Pisałaś o Walentym z 1869 roku, zaś Ignacy urodziłby się w 1865 roku (tak wychodzi z przypisu o ślubie, w 1888 ma 23 lata). Niestety, na szukajwarchiwach brak skanów małżeństw z 1888 roku (Jarocin) - wtedy można byłoby z danych o rodzicach potwierdzić, czy Ignacy był synem Stanisława i Ludwiki.
Pozdr…
Agnieszka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 maja 2019, 12:26 
Offline

Dołączył(a): 21 sie 2017, 19:00
Posty: 128
Witam
Tak sobie jeszcze myślę. Skoro kręcili się Galińscy wokół Witaszyc, Magnuszewic - to stamtąd już rzut beretem do Twardowa (tam jest parafia). Może by tam ich szukać...

Podr...

Agnieszka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 maja 2019, 12:31 
Offline

Dołączył(a): 21 sie 2017, 19:00
Posty: 128
Witam
I jeszcze jedna myśl dotycząca tego Ignacego Galińskiego... W akcie ślubu z 1888 roku (USC Jarocin 1888) powinna być zapisana data i miejsce urodzenia nowożeńca … a to już jakiś ślad. Poza tym też powinny być informacje o rodzicach, zazwyczaj podawano ostatnie ich miejsce zamieszkania.
Pozdr…

Agnieszka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2019, 14:48 
Offline

Dołączył(a): 21 sie 2017, 19:00
Posty: 128
Witam
Poszukuję aktu zgonu Agnieszki Galińskiej (całkiem możliwe, że może być zapisane Golińskiej) zd. Jakubowska i aktu zgonu jej męża Stanislawa Galińskiego (Golińskiego). Ona, tj. Agnieszka zmarła 1857 lub wcześniej - tylko gdzie??? |Bo ten Stanisław właśnie w 1857 roku ślubuje jeszcze raz jako wdowiec. Z nimi to jak kamień w wodę. Liczę na waszą pomoc. Być może ktoś natknie się (ot tak przypadkowo) na zapis o Agnieszce i Stanisławie Galińskich. Będę wdzięczna za informacje.
Pozdr...
Agnieszka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL